Welke temperatuur kunnen katten verdragen?

De normale lichaamstemperatuur van uw kat ligt doorgaans tussen 100,5 en 102,5° F., 1 Dit betekent dat uw kat hogere temperaturen kan verdragen dan u kunt, aangezien de gemiddelde lichaamstemperatuur van een persoon ongeveer 98,6° F is. Hoewel uw kat warmere temperaturen kan verdragen, moet u toch heel voorzichtig zijn met hoe hoog je laat de temperatuur in de omgeving van je kat komen. Het gemiddelde temperatuurbereik voor katten ligt tussen 99,5 en 102,5 Fahrenheit. Alles daarboven plaatst uw huisdier in het bereik voor een hitteberoerte.

De temperatuur van uw kat mag nooit 105 bereiken, omdat dat niveau van hitteberoerte fataal kan zijn. Dus als je kat naar buiten gaat, hoe koud is het dan te koud? Katten zijn redelijk goed aangepast voor koud weer, maar wanneer de temperatuur onder het vriespunt daalt, zijn ze vatbaar voor onderkoeling en bevriezing. Tijdens periodes van koud weer gaan katten op zoek naar een warme plek om zich te nestelen. Het bouwen van een buitenopvang voor een kat kan een goedkoop en leuk project zijn voor het gezin.

Het asiel moet groot genoeg zijn zodat de kat zich erin kan omdraaien, en kan worden gemaakt van hout of met plastic bakken met gaten in de zijkant voor een ingang. Door de structuur van de grond te tillen en binnen warm beddengoed te bieden, kunt u ervoor zorgen dat uw kattenvriend zich in veiligheid kan terugtrekken tegen de bittere kou. Ook kan een veilige elektrische warmtebron worden toegevoegd voor de meest luxueuze schuilplaatsen. Zonder een veilige haven van warmte gaan katten op zoek naar andere warme, overdekte plekken zoals onder de motorkappen van auto's.

Hier worden ze beschermd tegen de elementen en kan de motor uren nadat deze is uitgeschakeld de warmte uitstellen, maar als de auto wordt gestart terwijl ze verborgen zijn, kunnen ze ernstig gewond raken of zelfs doden. Noch binnenkatten, noch buitenkatten mogen lange tijd buiten zijn als de temperatuur onder de 45° F (7° C) daalt. Als je een van de volgende weggeefacties opmerkt, probeer dan je huis op te warmen en zorg voor wat dekens en beddengoed voor je kat om te gebruiken. Een goede vuistregel is dat als je het koud hebt, de kans groot is dat je kat dat ook doet, maar er zijn meer veelbetekenende hints om op te letten.

Als u zich zorgen maakt dat uw kat koorts heeft of oververhit is, controleer dan hun maag en oksels, dit zijn betrouwbaardere meters voor koorts of hitteberoerte. Als u deze opties afweegt en ervoor kiest om uw huisdier buiten te laten verkennen, bespreek dan aanvullende vaccinaties, preventieve medicijnen en jaarlijkse tests met uw dierenarts. Je zou kunnen denken dat katten beter met de kou omgaan dan mensen, aangezien de meeste kattenrassen vachtdekking voor het hele lichaam hebben. Tandreiniging is essentieel om uw kat gezond te houden, maar u moet weten wat de kosten zijn om te budgetteren voor deze dierenartsbezoeken.

De winter is hier en met dalende temperaturen vragen veel kattenbezitters zich af hoe koud het te koud is voor hun katten om comfortabel en warm te blijven. Lees meer over de verschillende soorten oogchirurgie voor katten, wat ze kosten en wanneer ze nodig kunnen zijn. Ondertussen waren katten vroeger binnenshuis en kunnen oudere katten, kittens of zieke katten in de problemen komen voordat de thermometer het vriespunt bereikt. Combineer lage of vriestemperaturen met windkou en regen, en je hebt een recept voor een ramp, dus zorg ervoor dat je je katten naar binnen brengt lang voordat het weer slechter wordt.