Hoe kom je van een kat af die je niet meer wilt?

Als u al uw opties om uw dier te houden hebt uitgeput, volgen hier enkele suggesties om ervoor te zorgen dat uw huisdier opnieuw wordt ondergebracht, Neem contact op met uw fokker. Bel de fokker of persoon van wie je je kat oorspronkelijk hebt gekregen. Je kunt je kat overgeven door hem naar een open opvangcentrum of reddingsorganisatie te brengen. Als het belangrijk voor je is om ervoor te zorgen dat je kat wordt geadopteerd in een liefdevol huis, is er nog een andere optie waarmee je kat door miljoenen potentiële adoptanten wordt gezien.

Hier zijn enkele tips over alternatieven voor herhuisvesting, en hoe u uw hond of kat het best mogelijke huis kunt vinden als u geen andere optie heeft. De volgende beste optie is om uw kat over te geven aan de gemeente, een dierenasiel of reddingsorganisatie. Deze beslissing moet niet lichtvaardig worden genomen. Medewerkers van ponden en schuilplaatsen doen hun best om katten opnieuw te huisvesten, en vinden voor velen van hen huizen.

In gevallen waarin een huis niet kan worden gevonden, is euthanasie mogelijk de enige optie. Een huisdier overgeven kan een ongelooflijk moeilijke beslissing zijn. Animal Humane Society kan u misschien helpen uw huisdier thuis te houden, of er kunnen alternatieve opties voor herhuisvesting zijn om te overwegen. Bekijk de volgende bronnen voordat u uw huisdier inlevert.

We stellen uw geduld en begrip op prijs bij het aanpakken van deze uitdagingen en het ondersteunen van onze teams. Animal Humane Society helpt elk jaar duizenden honden, katten en beestjes in nood een liefdevol huis te vinden. We nemen elk dier op dat aan ons wordt overgegeven, ongeacht zijn gezondheid, leeftijd, ras of gedrag. Vorig jaar werd meer dan 93% van de dieren onder onze hoede in huizen geplaatst, herenigd met eigenaren of vrijgelaten aan andere dierenwelzijnsorganisaties.

We begrijpen dat afscheid nemen van een dier bijzonder moeilijk kan zijn en we doen er alles aan om met u samen te werken om de best mogelijke oplossing voor u en uw huisdier te garanderen. Om ervoor te zorgen dat middelen klaar en beschikbaar zijn wanneer een huisdier arriveert, vereist Animal Humane Society een geplande overleveringsafspraak. Zonder een afspraakproces zouden we geen controle hebben over het aantal huisdieren dat elke dag onder onze hoede komt, en ons vermogen om de best mogelijke zorg voor elk dier te bieden zou worden belemmerd. Als u geen afspraak wilt maken, verwijzen we u door naar andere reddings- en opvangcentra of geven we informatie over herhuisvesting om u te helpen uw huisdier zelf te herhuisvesten.

Als u contact opneemt met AHS, laten we u weten of uw huisdier is geadopteerd of bij een reddingspartner is geplaatst. We zullen echter geen contactgegevens van de adoptant of details delen over de reddingspartner waarnaar uw huisdier wordt overgebracht. We weten dat het soms gewoon niet mogelijk is om een huisdier te houden. Voordat u de beslissing neemt om over te geven, moet u al uw opties overwegen.

Lees meer over alternatieven voor het overgeven van uw huisdier, inclusief andere opties voor herhuisvesting. Om uw kat de best mogelijke kans te geven om een nieuw huis te vinden, kunt u het beste zelf proberen een huis voor hem te vinden. Als uw kat bij u thuis kan blijven tijdens de zoektocht naar een nieuw gezin, zal hij minder gestrest zijn en waarschijnlijk een gemakkelijkere aanpassing aan zijn nieuwe huis hebben. Zodra u al deze informatie in het profiel van uw kat heeft ingevoerd, kunt u uw kat posten en zult u binnenkort aanvragen krijgen van potentiële nieuwe families.

Wanneer een kat gewend is om in een huis te wonen dat ze kennen en zich prettig voelt, kan verhuizen naar een opvangcentrum of redding met andere huisdieren en mensen die ze niet kennen een grote aanpassing zijn. Veel dierenartspraktijken stellen klanten in staat om flyers in hun kantoor te plaatsen om honden en katten te helpen nieuwe huizen te vinden. Animal Humane Society levert diensten voor katten, honden, konijnen, gedomesticeerde knaagdieren (ratten, muizen, gerbils, hamsters, chinchilla's, degoes), fretten, egels en kleine vogels. Het is ook mogelijk dat een schuilplaats of reddingsoperatie beperkte ruimte heeft, wat extra stress voor uw kat veroorzaakt.

Evenzo, als u een nieuwe baby verwacht, kunt u informatie vinden over het voorbereiden van uw kat op de komst van de baby om ervoor te zorgen dat uw kat zich goed aanpast aan de verandering. Dat zou ervoor zorgen dat een kat een kattenouder krijgt die goed bij hem past en in zijn extra behoeften voorziet. Volledige openbaarmaking zal u helpen een nieuw huis te vinden dat goed past bij uw geliefde hond of kat, en zijn overgang naar een nieuw huis te vergemakkelijken. Als de reden waarom u uw kat niet wilt houden is omdat de kat gedragsproblemen heeft of moeite heeft zich aan te passen aan een bestaand huisdier in het huishouden, kunt u professioneel advies inwinnen om het probleem op te lossen.

Dit kan zijn met familie of vrienden, of als je de kat bij een fokker hebt gekocht, zijn ze misschien bereid om je kat terug te nemen. .