Wat moet ik doen met een kat die ik niet meer wil?

Als laatste redmiddel kunt u uw huisdier mogelijk overgeven aan een plaatselijke opvang- of reddingsorganisatie. Elk bureau kan een ander proces hebben om een huisdier aan hun zorg over te geven; lees meer door hun website te bezoeken of door van tevoren te bellen. Je kunt je kat overgeven door hem naar een open opvangcentrum of reddingsorganisatie te brengen. Als het belangrijk voor je is om ervoor te zorgen dat je kat wordt geadopteerd in een liefdevol huis, is er nog een andere optie waarmee je kat door miljoenen potentiële adoptanten wordt gezien.

Hoe verleidelijk het ook mag lijken, het herplaatsen van een huisdier via Craigslist kan uw huisdier in aanzienlijk gevaar brengen. Veel dieren die op Craigslist worden geadverteerd, zijn het slachtoffer geworden van misbruik en verwaarlozing, herplaatst in fokkers in de achtertuin, hamsteraars, hondenvechtringen of andere criminele elementen. Zwarte katten en kittens die via Craigslist zijn herplaatst, zijn doodgemarteld aangetroffen. Overweeg een professionele community voor het matchen van huisdieren, zoals Rehome.

Het wordt beheerd door Adopt-A-Pet met steun van Chewy en andere dierenbedrijven. Adopt-A-Pet is de grootste website voor adoptie van huisdieren zonder winstoogmerk van het land, en het profiel van uw huisdier kan worden gezien door miljoenen potentiële adoptanten van huisdieren. Rehome biedt gedetailleerde tips en checklists voor het maken van een huisdierenprofiel, het beoordelen van aanvragen, het ontmoeten van potentiële adoptanten en het afronden van de adoptie van uw huisdier. Get Your Pet is een ander uitstekend doe-het-zelfhulpmiddel.

Deze online service biedt manieren voor mensen die hun huisdieren moeten huisvesten om in contact te komen met mensen die willen adopteren. Get Your Pet biedt een veiligere manier om persoonlijke adopties uit te voeren dan gerubriceerde advertenties. De site biedt richtlijnen voor het doorlichten van potentiële adoptanten, tips over wat u moet vragen, waar te ontmoeten, en zelfs lijsten van deelnemende dierenartsen die een gratis huisdierenexamen zullen geven. Veel humane samenlevingen zonder winstoogmerk en dierenreddingen accepteren beleefdheidsvermeldingen voor hun websites van degenen die een gezelschapsdier willen herhuisvesten.

Als u zelf geen huis kunt vinden, is het een haalbare optie om uw huisdier over te geven aan een humane samenleving, dierenredding of gemeentelijk dierenasiel. In feite vereisen veel adoptiecontracten dat u huisdieren naar hen teruggeeft in plaats van dat u alleen naar huis gaat. Andere organisaties hebben beperkte toelating, wat betekent dat ze alleen het aantal en het type dieren opnemen dat ze kunnen herhuisvesten, en niet euthanaseren voor ruimte. Deze worden vaak „no-kill shelters” genoemd, maar het etiket is misleidend.

Je reageerde op onze blogpost over het herplaatsen van huisdieren en vroeg ons om je vrijdagavond te bellen. Dit is niet iets wat we doen; ons artikel bevat gewoon suggesties voor mensen over hoe ze hun huisdieren op verantwoorde wijze kunnen huisvesten als ze ze niet kunnen houden. Animal Humane Society helpt elk jaar duizenden honden, katten en beestjes in nood een liefdevol huis te vinden. We nemen elk dier op dat aan ons wordt overgegeven, ongeacht zijn gezondheid, leeftijd, ras of gedrag.

Vorig jaar werd meer dan 93% van de dieren onder onze hoede in huizen geplaatst, herenigd met eigenaren of vrijgelaten aan andere dierenwelzijnsorganisaties. Als u uw kat opnieuw heeft ondergebracht via online vermeldingen, lokale prikborden of vrienden, kunt u contact opnemen met de nieuwe eigenaren. Leg je redenen uit waarom je de kat terug wilt en vraag of ze bereid zijn hem terug te sturen. In sommige gevallen zal het aanbieden om de kat terug te kopen de nieuwe eigenaren ertoe aanzetten om ermee in te stemmen.

Je moet benadrukken wat er aan je situatie is veranderd, niet alleen je schuldgevoel. Volledige openbaarmaking zal u helpen een nieuw huis te vinden dat goed past bij uw geliefde hond of kat, en zijn overgang naar een nieuw huis te vergemakkelijken. Soms kun je niet voor de kat zorgen, heb je allergieën, kun je het je niet veroorloven om hem te houden of heb je geen ruimte. Als je de kat rechtstreeks bij nieuwe eigenaren hebt ondergebracht, neem dan contact op en vraag of ze bereid zijn de kat terug te brengen.

Om uw kat de best mogelijke kans te geven om een nieuw huis te vinden, kunt u het beste zelf proberen een huis voor hem te vinden. Als de nieuwe eigenaar zich op zijn gemak voelt bij het idee, blijf dan in contact en ontvang updates over de kat voor de komende dagen of weken. Als uw kat bij u thuis kan blijven tijdens de zoektocht naar een nieuw gezin, zal hij minder gestrest zijn en waarschijnlijk een gemakkelijkere aanpassing aan zijn nieuwe huis hebben. Ik heb ervaring met alle gezondheidsgerelateerde zaken van katten, gedragsproblemen, verzorgingstechnieken en algemene verzorging van huisdieren.

Als je een grote afstand verplaatst en de katten niet haalbaar kunt vervoeren, kun je ze ook lokaal opnieuw huisvesten. In plaats van de kat te laten gaan zonder basisbehoeften of medische zorg, was het verstandig om hem aan een nieuw huis te geven. U hebt bijvoorbeeld eerder een huis met meerdere katten gehad, maar verhuist nu naar een klein appartement. Hier zijn enkele tips over alternatieven voor herhuisvesting, en hoe u uw hond of kat het best mogelijke huis kunt vinden als u geen andere optie heeft.

.

cat shelter